Review: OPI Avoplex nail & cuticle replenishing oil


Daar ben ik weer! Mijn computer is weer fris en fruitig, Photoshop is weer up and running en ik heb een review voor jullie. Lees verder.

OPI Avoplex nail & cuticle replenishing oil is een product wat ik al een poos gebruikt en waar ik erg tevreden over ben. Heb je ook last van droge nagels, dan is dit echt een uitkomst!

Een hele tijd geleden toen ik nog stage liep (in december), miste ik mijn overstap (lees: de bus was te vroeg en de buschauffeur was blijkbaar te beroerd om te wachten) waardoor ik een uur in een dorpje in the middle of nowhere moest wachten. Het sneeuwde en ik had het koud, dus ik ging de plaatselijke supermarkt en daarna de drogist binnen. Tot mijn verbazing lagen daar in een opruimingsbak twee OPI producten. Ik nam ze allebei mee, de ene was een sneldrogende topcoat waar ik niet heel enthousiast over ben, en de andere was dus deze nagel en nagelriem olie. Ik heb hier geloof ik zo’n € 7,50 voor betaald.

Nadat ik mijn nagellak eraf heb gehaald met nagellak remover voelen mijn nagels droog en trekkerig aan. Zo zien ze er ook uit. Een beetje Avoplex erop, in laten trekken en mijn nagels zijn klaar voor de volgende manicure!

OPI Avoplex op de nagels

Healthy shiny nails! Na een kwartiertje zien mijn nagels er zo uit. Ze voelen dan niet meer vet aan en ik kan gewoon verder gaan met lakken, zonder dat ik ze eerst schoon hoef te maken.

Ik gebruikte al een tijdje de nail balm van Trind, die totaal niet vet is dus dit was wel even wennen. Het is echt een olie die je op je nagels smeert maar hij trekt wel in. Wat ik altijd doe is het volgende: ik strijk het kwastje volledig af, zodat er geen druppel olie meer aan het kwastje hangt, en daarmee kan ik precies 5 nagels en nagelriemen insmeren.  Dit laat ik dan zo’n 5 minuten intrekken en daarna masseer ik de rest in m’n nagelriemen.
De geur is een beetje apart, ik zou niet weten waar het op lijkt, maar ik vind het niet vies.


Het product is dus ontzettend zuinig, kijk maar hoe weinig er bij mij uit is! Ik gebruik het meerdere keren per week en al vanaf december vorig jaar!

Ik ben dus enthousiast over deze olie van OPI. Ik zag trouwens op de Nederlandse OPI site dat de adviesprijs € 18,95 is… Auw! Nee, dat zou ik er niet voor over hebben, ik denk dat je deze dan beter ergens online kunt bestellen.

Hebben jullie ervaring met dit product van OPI?

Dit bericht werd geplaatst in Reviews en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

4 reacties op Review: OPI Avoplex nail & cuticle replenishing oil

  1. Wow huh? Ineens zijn ze helemaal verzorgd! Wauw, amazing!

  2. Christel zegt:

    Ik heb toevallig van de week op de Opi site zitten kijken voor een nagel- riemolie. En ik geloof dat ik deze voor €19,95 voorbij zag komen. Ik twijfel nog welke ik ga kopen. Maar dit ziet er wel erg goed uit.

  3. Het resultaat ziet er goed uit.
    Liefs, xxx

  4. Bertine zegt:

    Je ziet echt het verschil! Je nagels zien er mooi uit zo:)

Geef een reactie

