Sigma eyeshadow brushes review

Toen Sigma free shipping had tijdens Black Friday heb ik daar uiteraard gebruik van gemaakt. Ik heb serieus een jaar gewacht op een leuke aanbieding en deze kon ik niet aan me voorbij laten gaan. Ik heb 5 oogschaduw kwasten en een blush kwast besteld, ik review vandaag alleen de oogschaduw kwasten voor jullie.

Ik heb voornamelijk blending kwasten besteld omdat ik daar altijd gebrek aan heb. Ik heb er een aantal, van Sephora, Hema en Zoeva maar ik had er meer nodig.

Eye Shading – E55 – $ 9.00


Een standaard oogschaduw kwast,maar wat een kwaliteit! Voorheen waren mijn lievelings oogschaduwkwasten van Gosh, maar deze overtreft Gosh met gemak. Ten eerste het handvat: -geldt voor alle Sigma kwasten- stevig en best groot. Geen lullig klein kwastje, echt een stevige kwast. De haren zijn best zacht, prikken totaal niet, maar deze kwast neemt erg veel kleur op! Hier wil ik er zeker meer van.

Pencil – E30 – $ 9.00


De pencil brush om (donkere) oogschaduw in de crease aan te brengen. Deze is iets puntiger dan ik gewend ben, maar het werkt prima. Deze neemt ook ontzettend veel kleur op, maar je moet wel uitkijken voor fall out. Na het eerste gebruik met een bruine oogschaduw kreeg ik de haren helaas niet meer goed schoon.

Small tapered blending – E45 – $ 9.00


Deze kwast gebruik ik het liefst om kleur in de crease aan te brengen en het gelijk een beetje te blenden. Handig voor als je niet zo veel tijd hebt. Ik vind deze kwast niet echt geschikt voor het grote blendwerk, maar hij is wel fijn als je bijvoorbeeld met een lichte en een donkere kleur werkt en het simpel houdt. Je kan hier heel precies mee blenden en kleur aanbrengen.

Blending – E25 – $ 9.00


Ik had al een soortgelijke kwast van Zoeva, maar deze is kwalitatief net iets beter. Niet dat je er veel van merkt hoor, maar deze haren prikken wat minder. Ik vind dit een fijne kwast om simpel mee te blenden, highlighter aan te brengen of om een kleur boven de crease aan te brengen.

Tapered blending – E40 – $ 11.00


Grote blendingkwast, een stuk groter dan die van de Hema of Sephora. Hij blend fijn, maar is niet geschikt om heel precies mee te blending, dit is echt voor grote delen. Ik vind wel dat hij heel erg vervaagt, waardoor je de oogschaduw wel een paar keer opnieuw moet aanbrengen.

Mijn favorieten zijn de eyeshading, pencil en small tapered blending brush. Ik gebruik ze allemaal met veel plezier en je merkt echt dat de kwasten van goede kwaliteit zijn. Een goede investering dus!

De kwasten zijn te bestellen via http://www.sigmabeauty.com en via een aantal Nederlandse webshops, maar ik vind deze zelf erg prijzig.

Hebben jullie ervaring met kwasten van Sigma?

Dit bericht werd geplaatst in Reviews en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

4 reacties op Sigma eyeshadow brushes review

  1. Manon zegt:

    Ze lijken me super fijn! Ik heb wel een paar kwasten van Sigma (ook voor de ogen en het gezicht) die bevallen mij prima, behalve dat er soms haartjes uitvallen na het wassen

  2. Zulke fijne kwasten.
    Liefs, xx

  3. Goede review, net die ik nodig had! Ik vind de kwasten er moo uit zien, bij elk heb je ook goed uitgelegd wat ze nou precies doen. šŸ™‚ Ik wil binnenkort overstappen naar Sigma, gewoon omdat ik betere penselen nodig heb om mijn make-up erop te krijgen en ik vroeg mij af of ze echt zo fijn zijn zoals er over wordt gesproken. Ja dus! Thanks!

  4. Pingback: Sigma E45, what happened to you?! « beautyvictims

Geef een reactie

