Chi tang: na 3 jaar nog tevreden?

Ik heb al 3 jaar een stijltang van Chi waar ik een haat-liefde verhouding mee heb. Vandaag vertel ik jullie of ik er na 3 jaar nog steeds tevreden mee heb, en of hij z’n geld waard is.
Ik heb hem alweer een hele poos, nadat ik een filmpje op Beautygloss zag, wist ik dat ik er een wilde. Ik stijlde mijn haar dagelijks, toen nog met een tang van Remington en ik heb ook een aantal andere tangen gehad. Ik had een hekel aan mijn slag, en ik wilde perse stijl haar. Wel gebruikte (en gebruik!) ik altijd een heat protector.

Toch vond ik een Chi tang een hele investering. ‘Het is maar een stijltang’ dacht ik altijd. Ook ben ik bij Kinki kappers wezen informeren over het permanent stijlen van mijn haar. Ik dacht dat dit handig zou zijn, dan hoefde ik niet meer dagelijks te stijlen. Maar de kapster vertelde me dat mij dit rond de € 150,- zou gaan kosten, omdat ik lang haar heb. Ook zei ze dat het nooit ‘stijltang-stijl’ zou worden. Die optie sloeg ik dus over, voor dat geld zou ik ook een Chi tang kunnen kopen waar ik veel langer plezier van zou hebben!


Eerst wilde ik hem op eBay bestellen, maar dat leek me toch niet zo’n goed idee. Na veel zoeken bestelde ik hem bij Hair & beauty Xchange. De site bestaat nog wel, maar verkoopt alleen nog maar extensions. Ik kon niets over de webshop vinden, maar ze hadden wel een winkel. Ik ging ervan uit dat het goed zou zijn. Ik wilde wel een roze, en bestelde hem daar voor € 139,- exclusief verzendkosten. Wat een geld! Maar er zat wel een gratis Biosilk bij, dat dan weer wel. Mijn tang kwam netjes aan, volgens mij duurde het wel wat langer dan verwacht.

Inmiddels is het logo er al afgesleten

Wat me het eerst opviel was de doos en de gebruiksaanwijzing, er stond nergens iets in het Nederlands. Klopte dit wel? Ik bekeek mijn tang goed, en hij zag er netjes uit, ik kon niets vinden wat erop zou moeten duiden dat hij nep was. Qua gebruik vond ik hem ook erg fijn, stekker in het stopcontact en zodra het lampje stopte met knipperen (na 15 seconden) was hij al op temperatuur en klaar voor gebruik. Dat vond ik echt een pluspunt, dat ik niet 5 minuten hoefde te wachten voordat hij warm was. De tang gleed door m’n haar en er bleven geen haren achter de platen hangen, wat ik bij mijn vorige tang wel had.
Mijn haar kreeg ik snel stijl, en dat bleef totdat ik het waste.

Nu, 3 jaar later ben ik wat minder tevreden met mijn tang. Ik weet niet wat het is, maar het lijkt of het langer duurt voordat mijn haar stijl is. Ik gebruik hem niet meer dagelijks, maar ik moet echt meerdere keren over een pluk gaan voordat ik tevreden ben. Natuurlijk is mijn haar wat langer dan 3 jaar geleden, maar toch. Vaak denk ik ‘is dit nou die geweldige Chi waar iedereen het over heeft?’, want heel bijzonder vind ik hem toch niet.

Wat mij ook stoort is dat ik er geen krullen mee kan maken! Het lukt me gewoon echt niet. Op Youtube staan veel filmpjes over je haar krullen met een stijltang, en bijna iedereen doet dit met een Chi, maar bij mij gaat het gewoon niet! Zodra ik de tang draai, kan ik hem gewoon niet door mijn haar naar beneden krijgen. Als ik wat minder in de tang knijp, krijg ik rare ‘strepen’ in m’n haar, van de zijkant van de platen… Ik snap het niet, want met mijn oude stijltang lukt het wel, het is dus niet zo dat ik het helemaal verkeerd doe. Is er iets mis met mijn Chi tang?


Ik heb vaak getwijfeld over de echtheid van mijn tang, ik heb er veel over opgezocht op internet maar toch weet ik het nog steeds niet. Op een echte Chi tang zitten geen stickers, maar is de tekst (waarschuwingen e.d.) op de tang gedrukt. Bij mij is dit inderdaad op de tang gedrukt, maar ik heb ook stickers! Wel doorzichtige die over het gedrukte heen zitten, maar toch vind ik het vreemd.

Op een gegeven moment had ik zoiets van: hij is wel echt, maar nu twijfel ik weer. Vooral omdat het me nooit gelukt is om er krullen mee te maken, terwijl iedereen dat juist zo makkelijk doet, en omdat ik hem achteruit vind gaan na 3 jaar. Dat hoort toch niet bij zo’n dure tang?

Al met al vond ik hem erg fijn in het begin, maar na 3 jaar heb ik toch het idee dat hij minder is geworden, dat hij gewoon niet warm genoeg meer wordt. Of hij echt is of niet dat laat ik maar even in het midden. Ik hoop natuurlijk van wel want ik heb er wel de volle prijs voor betaald.

Toch ben ik erg nieuwsgierig. Nieuwsgierig naar een nieuwe Chi. De technologieën zijn verbeterd en de tangen gaan er steeds mooier uitzien. Ik ben niet heel tevreden meer over mijn tang en ben benieuwd of een nieuwe, waarvan ik 100% weet dat ‘ie echt is, mij wel kan overtuigen. Dus wie weet zien jullie hier een artikel over mijn nieuwe tang verschijnen!

Hebben jullie ervaring met de Chi stijltang? Denken jullie dat die van mij echt is of niet? Tell me about it!

Dit bericht werd geplaatst in Reviews en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

9 reacties op Chi tang: na 3 jaar nog tevreden?

  1. Wat een gave kleur zeg! Ik heb zelf geen stijltang, maar op school wel met een CHI gewerkt, diegene had hem zelf gekocht en dat kopstuk, waarmee je je haar stijlt, ziet er wel hetzelfde uit? Ik heb er echt geen verstand van, maar dat lijkt er wel op. :p

  2. Ik durf niet te zeggen of die echt is of niet. Heb er geen ervaring mee. Wat een gave kleur. Wel jammer dat die na 3 jaar toch is gaan tegenvallen.
    Liefs, xxx

  3. Desiree zegt:

    Ik heb geen CHI, maar wil er wel eens graag een. Heb er nu eentje van Philips (geloof ik,oohh wat erg dat ik dat niet weet, gebruik hem dagelijks!), daar maak ik tegenwoordig slag/krullen mee in mijn haar. Jammer dat jouw CHI tang zo tegenvalt.

  4. Pingback: Wishlist #2 | beautyvictims

  5. joy zegt:

    het is een valse zeker weten, waar heb je hem gekocht

    • Moniek zegt:

      Bij de webshop Hair & beauty Xchange, staat er bij 😉 maar tegenwoordig hebben ze een ander assortiment. Ik heb nu een nieuwe Chi tang (royal treatment) gekocht bij de John Beerens webshop, wel een echte!

  6. Gulyan zegt:

    Koop al jaren mijn producten op http://www.lindseys.nl. Kwaliteit en service en dan tegen de beste prijzen. Ook mijn CHI stijltang heb ik op Lindseys.nl besteld. Die ik al weer ruim 5 jaar en nog steeds zeer te vrede over ben

  7. Linh zegt:

    Ik heb deze ook en hetzelfde probleem hoor. Ik vind de chi ook niks speciaals meer 😦 trouwens mijn chi heb ik van johnbeerens.com

    • Yildiz zegt:

      Ik heb hem ook bij John Beerens en ook mijne word niet zo warm als mijn oude chi tang en moet paar keer over een plukje,ik denk dat dit product nep is!!! Ga proberen het per direct terug te sturen en mijn geld terug te krijgen

Geef een reactie

