Review : Etos wenkbrauwgel


Zoals jullie misschien weten is de Hema wenkbrauwgel al een tijdje mijn favoriet. Helaas kon ik hem niet meer krijgen, dus ging ik voor die van de Etos. Benieuwd of ik hier net zo tevreden over ben?

Bij mijn plaatselijke Hema was de wenkbrauwgel ineens uit het niets verdwenen. Geen lege vakjes in het schap, niet in de salebakken te vinden, nergens! Ik was bang dat ‘ie uit het assortiment ging, maar had wel een nieuwe nodig, en ik vond een soortgelijke bij de Etos. Later zag ik dat ze in Zwolle nog wel gewoon de wenkbrauwgel verkochten bij de Hema, dus er is nog hoop!


De wenkbrauwgel van de Etos is iets donkerder dan die van de Hema, en het eerste wat me opviel toen ik ‘m open maakte was de geur! Wat een stank! Hij stinkt heel erg naar lijm, ontzettend smerig. Ook is de gel zelf vrij vloeibaar vergeleken met de Hema wenkbrauwgel.

boven Etos, onder Hema

Het borsteltje is ook iets waar ik even aan moest wennen, hij laat de haartjes ook iets meer aan elkaar plakken, wat geen natuurlijk effect geeft, je ziet duidelijk dat je iets op je wenkbrauwen hebt gesmeerd.


Als je na een paar uur over je wenkbrauwen heen wrijft, laat de gel ook los en zie je van die vieze stukjes! Geen schilfertjes, maar echt van die bruine stukjes gel. Bah! Uitkijken dat je niet per ongeluk over je wenkbrauwen wrijft dus.

Mijn wenkbrauwen zonder de gel.


Met alleen de wenkbrauwgel. Normaal werk ik ze ook wat bij met wenkbrauwpoeder, maar dat heb ik voor de foto’s niet gedaan.

Deze wenkbrauwgel vind ik een stuk minder fijn dan de door velen geliefde versie van de Hema. Vooral de geur is en het borsteltje zijn een minpunt. Nee, deze koop ik nooit weer, maar ik vind het ook zonde om hem weg te gooien dus ik geef hem nog een kans.

Deze Etos wenkbrauwgel kost € 3,99 en is -uiteraard- alleen te koop bij Etos.

Gebruiken jullie wenkbrauwgel? Wat is jullie favoriet?

Dit bericht werd geplaatst in Reviews en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

6 reacties op Review : Etos wenkbrauwgel

  1. springvibes zegt:

    Ik ben niet zo bezig met mijn wenkbrauwen, maar misschien werd het eens tijd 🙂
    x SpringVibes

  2. het ziet er wel goed uit.
    Liefs, xxx

  3. Jammer dat hij niet fijn is, ik vind hem trouwens wel erg mooi! De laatste tijd gebruik ik weer een wenkbrauwgel, maar ergens vind ik het niet fijn. xD

  4. Jorna zegt:

    Hee wat goed! Zo heb je bijna geen poeder of potlood meer nodig. handig!

  5. Pingback: Producten opgemaakt afgelopen tijd | beautyvictims

  6. Jantien zegt:

    Ik ben het helemaal met je eens, De wenkbrauwgel van Etos haalt het niet bij die van de Hema.
    Die van de Hema is prettiger in het gebruik en ziet er mooier uit. Ik hoop dat de gel snel weer bij de Hem in de schappen ligt.

Geef een reactie

