Review : Beauty Essentials krultang


Ik ben al een tijdje opzoek naar een 1,5 inch krultang. Bij elektronicazaken vind je die niet zo snel, maar deze week heeft Kruidvat er een in de aanbieding. Benieuwd of ’t wat is?

Deze tang zag ik ook al rond kerst in de schappen liggen, toen kostte een set geloof ik 13 euro, en zaten er nog 2 andere, kleinere tangen bij. Deze tang kost los € 5,99.

zoals je ziet is hij een stuk dikker dan de gemiddelde krultang.

Hij ziet er vrolijk uit met z’n knalroze handvat, hij voelt wel wat goedkoop aan met al dat plastic, maar als hij het goed doet maakt dat toch niet uit? Opwarmen duurt wel vrij lang vind ik.


De doos doet vermoeden dat de tang keramisch is, dat kan natuurlijk niet voor zo’n prijs en in de gebruiksaanwijzing staat ook dat het een keramische coating betreft.
De klem van de tang is wel vrij stevig, die zit ook strakker dan mijn Braun tang.

De tang zelf wordt niet echt warm, ook al zet ik ‘m op de hoogste stand. Mijn haar ‘sist’ of stoomt niet, en als de tang te dicht bij mijn huid komt wordt ik ook niet echt bang van de hitte. Ook glijdt de tang niet makkelijk door mijn haar.

Hij heeft trouwens wel een meedraaiend snoer, wat wel heel handig is. Zelf ben ik altijd een beetje bang voor zulke dingen, als je te vaak draait, draait er vanbinnen toch iets kapot?


Ik houd de tang bewust wat langer in mijn haar, maar helaas zakt de krul na een paar seconden alweer uit. Jammer! Behalve een heatprotector heb ik verder geen stylingproducten gebruikt, maar als ik dit doe bij mij Babyliss tang blijven de krullen wel langer zitten!


Helaas, deze tang is geen aanrader, wat ik eigenlijk ook wel een beetje verwacht had. Ook krijg je er geen sexy krullen mee, eerder wat slag, als er al iets van overblijft…

Mocht je opzoek zijn naar een dikke krultang dan zou ik deze niet aanschaffen, houd die 7 euro lekker in je zak of koop er een stel papillotten voor, daar heb je veel meer plezier van!

Hebben jullie ervaring met stylingtools van Kruidvat?

Dit bericht werd geplaatst in Reviews en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

10 reacties op Review : Beauty Essentials krultang

  1. SpringVibes zegt:

    Jammer ! Ik wil al best lang een budget stijltang kopen, weet jij misschien een goeie ?
    x Ella

    • Hmm, de Action heeft stijltangen, erg budget, en die schijnen wel redelijk hun werk te doen, misschien kun je daar een review van opzoeken? 😉 En anders die van Braun, maar ik weet niet of je rond de € 30 budget genoeg vindt?
      Ik zou niet voor die van Kruidvat gaan -het zelfde merk als deze krultang- die heb ik ook gehad, en wordt amper warm dus daar heb je niks aan. Als je veel wilt stijlen kun je beter investeren in een duurdere!

  2. Oh damn, vol enthousiasme ging ik het artikel lezen, hopelijk kon ik even snel een grote krultang scoren, maar helaas. Ik heb al heel dik haar, waardoor de krul er megasnel uit is bij een normale tang, laat staan bij deze. Goed en eerlijk artikel. 😀

  3. deijsprinses zegt:

    Ik heb er helemaal geen ervaring mee maar ik vrees dat ik dit laat liggen Ik heb wel een gezichtsstomer en daar ben ik héél blij mee. Die doet het prima.

  4. Caithlin zegt:

    Jammer zeg! Maar een tip: Misschien werkt het beter als je je haar om de tang rolt in plaats van de tang zelf draait.. Als je snapt wat ik bedoel 😉

  5. Ik wou hem al bijna kopen! Plus, ik heb héél stug haar, dus als de krul bij jou niet lang blijft zitten zal het bij mij al helemaal niks doen :’)

  6. Maya zegt:

    Zonde, het leek mij zo fijn 😦

  7. Jennifer zegt:

    Dat denk ik dus eigenlijk ook altijd van de stijl- en krultangen van o.a. kruidvat. Ik heb er niet voor niets geen, omdat ik geen zin heb om heel veel geld neer te tellen, en zo’n goedkope toch niet werkt.

  8. charlene zegt:

    die dikke tang is eigenlijk ook bedoeld om slag te maken en die andere dunnen uit die set om echt krullen te maken.

Geef een reactie

