De grote wattenschijfjes test

IMG_7201Een wattenschijfje is een wattenschijfje, niks bijzonders zou je denken. Maar voor mij niet. Ik kocht altijd trouw een voorraadje in bij de Aldi, omdat ik die het fijnst vond. Totdat deze plotseling uit het assortiment ging. Ik besloot een grote wattenschijfjes test te gaan houden om er voor eens en altijd achter te komen welke wel en niet fijn zijn. Benieuwd naar mijn bevindingen?

Ik heb alle wattenschijfjes gekocht die ik kon vinden en ben vanaf juli al bezig met testen. Het zou daarom kunnen dat de prijzen veranderd zijn.

Laat ik maar meteen met de wattenschijfje beginnen die mij niet overtuigd hebben.

IMG_7215Wibra, P-r-e-t-t-y 80 stuks, € 0,69

IMG_7217
Jumbo Tippys 80 stuks € 0,49

IMG_7223
Trekpleister duo wattenschijfjes 35 stuks € 0,55

IMG_7221
Demakup Duo+ 70 stuks € 0,75

Deze vallen eigenlijk vrij snel uit elkaar doordat de zijkanten niet dicht gestikt zijn. Als je voorzichtig bent valt het reuze mee, maar ik wil gewoon een wattenschijfje kunnen pakken zonder er bij na te moeten denken 😉 De wattenschijfjes van Demakup zijn opvallend dikker dan alle andere die ik getest heb. Ook vind ik het jammer dat deze wattenschijfjes -op Trekpleister en Demakup na- geen reliëf hebben. Ik heb altijd het idee dat de schijfjes met een reliëf makkelijker vuil meenemen.

Dicht gestikt en pluizen niet; wattenschijfjes die ik wel fijn vind:

IMG_7210
Hema Face duo 80 stuks, € 0,85

IMG_7212
Zeeman wattenschijfjes 80 stuks € 0,79 – heel zacht, maar pluizen niet. Jammer dat er geen reliëf op zit.

IMG_7220
Lidl Iseree 120 stuks € 0,97 – Er stevig, deze komen het meest in de buurt van mijn geliefde Aldi wattenschijfjes!

IMG_7222
Kruidvat wattenschijfjes 35 stuks € 0,55

IMG_7241
Etos 80 stuks € 0,89

Pluizen niet, maar ook geen winnaars:

IMG_7213
DA wattenschijfjes 80 stuks € 0,99 – Niet dicht gestikt maar valt niet meteen uit elkaar. Jammer dat deze geen reliëf hebben, dat zou ze nog wat fijner maken!

IMG_7219
C1000 Velvera cosmetics 100 stuks € 0,79 – Deze hebben een aparte structuur, lijkt wel of er bolletjes op zitten. Deze is zijn anders dan de rest. Voelt niet zo prettig op de huid.

IMG_7208
Action Bella duo cotton 80 stuks € 0,54 – Ik weet niet goed wat ik van deze vind. Ze zijn prima, maar een beetje stug, ofzo.

IMG_7216Dit is trouwens mijn all time favourite, Satessa van de Aldi. Check dat reliëf, dat werkte geweldig! Aldi heeft nu schijfjes van Biocura in het assortiment, die worden per 2 verkocht maar die vind ik zelf minder fijn dan deze van Satessa. Ik heb de ‘nieuwe’ van Biocura niet meegenomen in de test omdat deze tijdelijk uitverkocht waren op het moment dat ik ermee begon.

Als ik een goede vervanger voor mijn favoriete wattenschijfjes moet aanwijzen dan is dat Iseree van de Lidl. Ook de wattenschijfjes van de Etos en Hema zijn prettig in gebruik.

IMG_7226
Voorlopig hoef ik geen nieuwe wattenschijfjes meer te kopen in ieder geval! 😉

Welke wattenschijfjes gebruik jij altijd? Of overweeg je andere te gaan gebruiken na het lezen van dit artikel?

Dit bericht werd geplaatst in Reviews en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

6 reacties op De grote wattenschijfjes test

  1. mandy93x zegt:

    Wow wat zijn er eigenlijk veel soorten wattenschijfjes! Handig zo’n test. Ik heb ook heel vaak dat ik wattenschijfjes koop die ik niet fijn vind omdat ze uit elkaar vallen ofzo.

  2. Simone zegt:

    Wat een leuk en handig artikel (: ! Ik gebruik ook vaak verschillende, want mijn moeder neemt elke keer wat anders mee hihi.

  3. Michelle zegt:

    Ik vind die van de Hema fijner dan die van de Lidl, die zijn zo dun!

  4. Anja zegt:

    dank je voor de tips. Ik vond de satessa ook altijd het beste van de Aldi. De schijfjes van de Aldi die ik nu heb vind ik te dun en inderdaad weinig relief. Heb wel action, die vind ik beter. Ga nu ook Hema en Lidl proberen.

  5. Laura zegt:

    ik vond die van de Aldi ook zo fijn maar tegenwoordig gebruik ik bio wattenschijfjes omdat ze niet met chloor gebleekt zijn. Ik koop ze altijd bij de DM maar zag dat kruidvat ze ook heeft. Verder heb ik ze eigenlijk nog niet gezien.

Geef een reactie

